poniedziałek, 18 marca 2013

Kotlet schabowy w panierce z parmezanem

Przepis na schabowego z parmezanem czekał na publikację dość długo. Z braku czasu (weekend na uczelni) nie miałam kiedy do niego "przysiąść". Dziś nadeszło jego 5 minut.
Historia głosi, że pierwotny kotlet schabowy było to mięso z kością panierowane w parmezanie i smażone na smalcu. Teorii jak wyglądały pierwsze kotlety schabowe jest wiele, równie dużo jest nowoczesnych modyfikacji tej potrawy. Ja postanowiłam połączyć przeszłość i czasy obecne: powstał kotlet schabowy w panierce z dodatkiem parmezanu.
autor zdjęcia: Katarzyna Król


SKŁADNIKI:
  •  6 plastrów schabu bez kości (ok 70g - porcja)
  • 3 jajka
  • sól i pieprz
  • 60 g parmezanu
  • 1 szklanka bułki tartej
  • olej do smażenia
Chyba wszyscy znamy proces przygotowywania kotletów schabowych. Moja wersja nie różnie się praktycznie niczym od pozostałych - tyle, że pierwszą warstwę panierki stanowi ser typu parmezan.

Plastry mięsa rozbić delikatnie z obu stron tłuczkiem do mięsa.
Jajka roztrzepać z solą i pieprzem a następnie obtoczyć w nich rozbite kotlety.
Po wyjęciu z jajek, mięso obtoczyć w parmezanie a następnie (bez ponownego obtaczania w jajkach) w bułce tartej.
Smażyć z obu stron na dobrze rozgrzanym oleju do zarumienienia panierki (ok 5 min z każdej strony)
SMACZNEGO
autor zdjęcia: Katarzyna Król
Swoje kotlety podałam (jak widać na załączonych zdjęciach) z plastrami smażonych ziemniaków oraz pomidorem i czerwoną cebulą.
Parmezan użyty do panierowania znacząco zmienił smak potrawy - oczywiście na duży plus :)
Mam nadzieję, że kotlet Wam zasmakuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz